Våre avdelinger

I barnehagen har vi plass til 42 barn fordelt på 3 avdelinger: Henrik, Rasmus og Ludvig.

Avdeling Henrik er en småbarnsavdeling med plass til ni 1 og 2 åringer.

Her vektlegges en forutsigbar hverdag i trygge omgivelser og med faste rutiner. Fokuset er på gode relasjoner mellom voksne og barn, preget av nærhet, varme, trygghet, trøst og stimulering. For de yngste barna er det dette som gir grunnlag for positiv utvikling.

Avdeling Rasmus har plass til tolv 2 og 3 åringer.

Her viderføres mye av fokuset fra Henrik, med fortsatt vektlegging av gode relasjoner, omsorg og trygghet. Utvikling av lekeferdigheter, vennskap og spennende felles opplevelser er også svært sentralt i årene på Rasmus.

Avdeling Ludvig er en storbarnsavdeling med plass til 18 4 og 5 åringer.

Her bygger vi videre på grunnlaget som blir lagt på Henrik og Rasmus, og fokuserer videre på utvikling og styrking av vennskap, språk, sosial kompetanse og selvfølelse. Vi er også opptatt av at overgangen fra barnehage til skole skal være preget av nysgjerrighet, trygghet og glede.

Se "Vårt pedagogiske grunnsyn", samt "Årsplan" for mer informasjon om hva vi tenker og gjør.

Alle avdelingene har en bemanning på 3 hele stillinger:

• 1 pedagogisk leder
  • 1 barnehagelærer