Hvorfor velge oss?

Det er flere gode grunner til å velge oss!

Vi verdsetter og vektlegger barns egenart og barndommens egenverdi. Vi mener at barndommen er en viktig og grunnleggende periode i barnas liv, og en periode som skal være fyllt med omsorg, trivsel, trygghet, utvikling og glede.

Vi ønsker at alle barna i vår barnehage skal oppleve å bli sett, hørt og forstått. God sosial kompetanse, god selvfølelse og gode vennskap er sentrale faktorer i vår pedagogikk og hverdag.

Vi jobber for å være og bære barnas stemmer, både i barnehagen og i samfunnet forøvrig. Vi skal være med på å utjevne sosiale forskjeller og sørge for at alle barn har gode oppvekst- og utviklingsvilkår.

I tillegg har vi:

• en liten barnehage med rundt 40 barn og 10 ansatte.
  • høy kompetanse, med 70% barnehagelærere og 20% barne- og ungdomsarbeidere/ fagarbeidere.
  • lavt sykefravær blant både barn og ansatte
  • gode resultater på brukerundersøkelser

Tyholttunet barnehage - Barnehagefakta.no