Velkommen til Tyholttunet barnehage

Vi er en privat barnehage, eid og drevet av "Tyholttunet Barnehage SA". På grunn av vår beliggenhet har vi mange barn og barnebarn av SINTEF-ansatte, i tillegg til eksterne søkere. De fleste bor i nærområdet og tilhører stort sett Berg og Eberg skolekrets.

Barnehagen ble bygget i 1991 og har siden da holdt hus på Tyholt, rett ved Marinteknisk Senter.

På grunn av byggingen av Norsk Havteknologisenter har vi siden høsten 2022 flyttet midlertidig til Persaunet, i de gamle lokalene til Tordenskjold Barnehage. Tordenskjold Barnehage var en kommunal barnehage som ble nedlagt sommeren 2021.

Her i våre nye lokaler ligger vi skjermet i enden av en blindvei. Vi har gode naboer i både blokkene og de nærliggende barnehagene. Huset er romslig og gir god plass til allsidig lek. Uteområdet ble delvis oppgradert da vi flyttet inn.

Høsten 2025 flytter vi (etter planen) tilbake til våre opprinnelige lokaler på Tyholt. Der kommer vi tilbake til en barnehage som ligger fritt og åpent til med flott utsikt over byen, uten trafikk og støy. Vår nærmeste nabo er Bringebærskogen, og det er kort avstand til byens beste akebakke, Spruten.

Og så har vi fått nye naboer i Professor Mørchs hus (Norsk Havteknologisenter). Allerede høsten 2024 begynner vi å planlegge tilbakeføring av både inne- og uteområdene våre, som frem til da er både byggeplass og kontorlokaler.

Barnehagen er tilsluttet Private Barnehagers Landsforbund (pbl.no)